Kazlų Rūdos
„Saulės“ mokykla

Biudžetinė įstaiga,
Atgimimo g. 8A, LT-69443 Kazlų Rūda, Kazlų Rūdos sav. Tel./faks. (8 343) 95181, el. p. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190984913.

Įspūdinga kelionė Panemune

Nuotrauka

Mokslo metų pabaigoje, birželio 5 dieną, 15 specialiosios mokyklos mokinių ir dvi lydinčios mokytojos, keliavo nuostabiausiu keliu iš Kauno į Jurbarką. Keliu palei Nemuną. Seniausiu prekybiniu keliu Lietuvos istorijoje, jau žinomu XIV a. Pašto keliu šis reikšmingas kelias tapo XIXa.

Kokia nuostabi panemunė. Nusėta įspūdingomis pilimis, piliakalniais, gražiomis bažnyčiomis, įdomiais muziejais. Pravažiavę tiltu per Nemuną, pasukome link Jurbarko. Raudondvaryje užsukome į XVIIa. J. Dziavaltausko statytus pilies rūmus. Deja. Priėjome tik prie garsiųjų arklidžių. Raudondvario parke vyksta restauracijos darbai. Tačiau geros nuotaikos tai nei kiek nesugadino. Vykome toliau. Paštuvos senkapiai, Paštuvos sudegusi bažnytėlė ir seserų karmeličių vienuolynas – antroji mūsų stotelė.

Paskui važiavome per Vilkiją, kuri minima jau kryžiuočių kronikose. XVa. Gdansko pirklių dokumentuose kalbama apie Vilkijos muitinę. Seredžius pasitiko mus plačia dviejų upių – Dubysos ir Nemuno – santaka. Užkopus į Seredžiaus piliakalnį, dar kitaip vadinamą Palemono kalnu, prieš akis atsivėrė tikrai įspūdingi vaizdai. Aplankėme ir Seredžiaus šv, Jono Krikštytojo bažnyčią, kuri įspūdinga savo paveikslais, kryžiaus kelio drožiniais. Veliuona. Tai vienas įdomiausių dešiniojo Nemuno kranto miestelių. Nemuno ir Veliuonėlės santakoje, vienas šalia kito dunkso du piliakalniai – Gedimino kapo ir Pilies kalnai. Nusifotografavę prie Vytauto Didžiojo paminklo, kuris stovi miestelio centre, kopėme į Veliuonos bažnyčios bokštą, nuo kurio grožėjomės nuostabiais apylinkių vaizdais. Iš Veliuonos nuvykome į Raudonę. Ten aplankėme reprezentacinius Raudonės pilies rūmus, lipome į didįjį pilies bokštą. Toliau vykdami link Jurbarko, užsukome į Šilinės smuklę. Dabar ten įsikūręs žvejų muziejus. Apžiūrėję šį muziejų, pasukome Jurbarko link. Šis miestas išsidėstęs Nemuno ir Mituvos santakoje. Jo istorijos pradžia siekia kovų su kryžiuočiais laikus. 1611m. Jurbarkui buvo suteiktos Magdeburgo teisės. Labai didelį įspūdį mums visiems paliko Vinco Grybo muziejus. Jo monumentalios skulptūros, muziejaus teritorijoje demonstruojama lėlių paroda, paveikslų paroda. Visa tai tiesiog užbūrė.

Pervažiavę Jurbarko tiltą, mes baigėme savo pažintinę kelionę Nemuno pakrantėmis ir pasukome namų link.

Visos kelionės metu mus lydėjo ne tik gera nuotaika, noras kuo daugiau pažinti, pamatyti, bet ir nuostabus oras, saulės spinduliai.

Dėkojame mūsų kantriajam vairuotojui Antanui Varnagiriui.